Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

rozszalowane belki tarasowe

Data dodania: 2017-12-02
wyślij wiadomość

Dziś rozszalowaliśmy pierwszą część belek tarasowych, na razie tę po lewej stronie bo ma tylko cztery metry, ta druga prawie ośmimetrowa xostaniez szalunkiem jeszcze z tydzień i ereszcie widok będzie w pełni wyeksponowany..... i koniec prac. Zima ...!

Ciepły montaż okien? Fanaberia czy realna korzyść

Data dodania: 2017-12-02
wyślij wiadomość

Kolejna ważna decyzja. Ciepły montaż okien. Tradycyjny kosztuje około 45 zł za mb obwodu zaś ciepły - 150 ! Przy moim projekcie mam 200 mb obwodu stolarki okiennej więc różnica 9000 zł do 30.000 tys! Dużo analizowałem i coraz głupszy jestem;) Jak to jest z tym ciepłym montażem? Czy nie tak jak np z tym że przy  minus piętnastu stopniach chodzić w drogich ogrzewanych butach bez czapki, szalika, rękawiczek? Tzn to co się zyska na ciepłym montażu traci się kilkukrotnie więcej przez powierzchnię szyby 12 m kw....

23Komentarze
Data dodania: 2017-12-02 08:35:18
Moim zdaniem to nie jest konieczne. Faktycznie, może coś tam ten montaż daje, ale koszt zwrotu, tej inwestycji to kilkanaście lat... zatem opłacalność kiepska. Ważne, żeby Ci styropian elewacyjny założyli za pianę montażową od okien. To wtedy masz mostek zamknięty :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 09:20:12
Najgorsze że wszelkie analizy są tak mało wiarygodne. Poza tym ciepły montaż to okna osadzone głęboko w otworze więc są szerokie parapety wewnętrzne i bardzo szerokie klify a mi się to nie podoba bo to takie nisze...
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-02 12:07:53
Zerknij sobie w ten wpis, który robiłam jakiś czas temu :) tam napisałam o tym czego się dowiedziałam na temat okien. My ostatecznie zdecydowaliśmy się na 3szyby, ze względu na promocję zimową w oknoplaście.... ale ten wydatek ciepłego montażu, to coś podobnego do pakietów szybowych. ;) może Ci ten wpis coś pomoże ;) http://naszpoliklet.mojabudowa.pl/?id=218462
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-02 08:55:09
U Nas stosowalismy cieply montaz, tez z mezem nie moglismy sie zdecydowac duzo czytalismy ale po wielu przemysleniach wzielismy i chyba to byl dobry wybor. U mnie siostra sie wprowadzila rok temu i nazekaja na okna ze im duzo ciepla ucieka przez nie a jak u Nas byli to mowilj ze swietna sprawa bo nam cieplo nie ucieka. Pytalismy sie tez wielu fachowcow rozne opinie byly, ale oparlismy sie na zdaniu naszego kierownika, powiedzial ze z cieplym montazem jest jak z oknami PCV czy styropianem jak wprowadzali, wszyscy na poczatku byli sceptycznie nastawienie ze za szczelny dom bedzie i sie wilgoc bedzie zbierala z tasmami jest tak samo. Mamy nadzieje ze dobra to byla inwestycja, ale to sie dopiero przekonamy jak pozyjemy kilka lat w domku :) pozdrawiam i zycze udanych decyzji
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 09:21:05
Dzięki za wyczerpujący wpis. A jak duże okna macie i pakiety szybowe?
odpowiedz
Odpowiedź do oxxxo1989
Data dodania: 2017-12-02 17:33:40
Pakiet 3szybowy, okna standardowe 1,5m x nie wiem jaka wysokosc, jedynie okno balkonowe jest 2x2m.
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
agutek  
Data dodania: 2017-12-02 09:27:57
My nie robimy. Moja SIS ma okna montowane na pianę i nic nie wieje,szczelne wsystko. Mam porównanie z moimi drewnianymi. Nigdy więcej. Przecież piana jest podobno super ciepła. Poddasza się ociepla pianą więc dlaczego nagle w oknie staje się mostkiem termicznym?
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 11:14:12
Zapewne są tam jakieś oszczędności ale czy to prawda kto to wie prócz firm zarabiających na tym systemie
odpowiedz
Odpowiedź do agutek
oliwia2  
Data dodania: 2017-12-02 09:36:03
U nas też zdecydowaliśmy się na ciepły montaż. Czy była to dobra dezycja? Zobaczymy jak się już wprowadzimy. :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 11:21:50
A ile zamb ramy zapłaciliście o ile to niesekret
odpowiedz
Odpowiedź do oliwia2
Data dodania: 2017-12-02 10:57:16
Wszystko zależy a najwięcej od ram i pakietu szyb. Ciepły montaż można porównać do wisienki na dużym torcie - i tak najbardziej się właśnie nim nasycisz ;). Jak będziecie mieli dobrze styro elewacyjny na ramę "niaciągnięty" i zabezpieczony (uszczelniony uszczelką piankowo-gumową pod tynkowanie) to możecie sobie to moim zdaniem pominąć a kaske przeznaczyć na ważniejsze wydatki. My mamy właśnie tak zrobione jak napisałem i ciepło się trzyma w pokojach świetnie. Jak bym miał jeszcze raz taką decyzję podejmować to bym to znów pominą. Pozdrawiam serdecznie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 11:16:14
No właśnie. Dwadzieścia tysięcy to sporo kasy więc chyba nie będę szalał. Najwyżej będe spał w kalesonach)))
odpowiedz
Odpowiedź do opalek2n
Data dodania: 2017-12-02 12:58:57
Ha ha ha dobre uśmiałam się z tymi kalesonami :) my nie mamy ciepłego montażu w sypialni w ogóle nie włączam ogrzewania bo jest mi za gorąco i źle się śpi, ogólnie w domu mamy cieplutko majtki i koszulka i tak można biegać cały dzień :)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-02 16:16:58
Dzięki )))) jak zawsze zdania podzielone lecz każdy wpis coś nowego wnosi) np się dowiedziałem o tych majtkach co się biega jak ciepło jest i o parapetach ciepłych i ogólnie miło mi że temat takie emocje wzbudza...
odpowiedz
Odpowiedź do naszakostka
Data dodania: 2017-12-02 13:44:54
Z tymi kalesonami to Cie ociupinke poniosło ;D No chyba że słabo będziesz grzał w chałupce ale to już inna i indywidualna sprawa ;) bo przy prawidłowym wykonaniu elewacji to naprawdę szczątkowe straty. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-02 13:38:20
Ciepły montaż jest ważny ponieważ zapobiega przenikaniu wilgoci przez pianę. Wilgoć tez przedostaje się z wnętrza domu( łazienka kuchnia )Można zrobić na pewno taniej np system taśm paroszczelnych soudal lub illbuck. Do tego powinny być zastosowane ciepłe parapety. Cena 120 zł/Mb to jakiś absurd z reszta 45 za standard to tez strzygą jak owce.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 14:11:14
U nas montaż warstwowy przy zastosowaniu fartucha epdm od zewnątrz , folii paroizolacyjnej od wewnątrz , pianki PUR 40 zł/mb okna montowane na konsolach w warstwie ocieplenia.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 17:00:06
Moim skromnym zdaniem koszt za taki montaż zwróci sie za okolo 66 lat (20000/300 - -zakladajac ze da 300zl oszczędności na tylu mb. To i tak mocno zawyżone dane :) Szczerze odradzam bo za 60 technologia zmieni się już kilkakrotnie zakładając oczywiście wiekowe życie ala Metuzalem :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 17:12:21
Za 66 lat ? To szybko)
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2017-12-02 19:36:30
Zacznijmy od tego co macie na myśli ciepły montaż? W necie krążą różne wersje "ciepłego montażu". 1.Ciepły montaż - przy wykorzystaniu systemu MOWO. To faktycznie temat drogi i tu bym powiedział, że może i tyle właśnie kosztować. 2. Montaż przy użyciu taśm paroprzepuszczalnych i paroizolacyjnych - też niby nazywany ciepłym montażem - choć błędnie. Drugie rozwiązanie mam i nie uważam tego za wydane zbędnie pieniądze. Jestem pewien, że za kilka lat (np. 5) gdy rozkuję ościeże okna to ta piana montażowa jeszcze tam będzie. Bez tych taśm nie raz spotkałem się, że poprostu piana wyparowała po paru latach. Łatwo zauważyć jak zachowuje się pianka montażowa pozostawiona na działanie warunków atmosferycznych. Zwykły montaż kosztowałby mnie: 3153zł Montaż z wykorzystaniem taśm: 7245zł W tym są już ciepłe parapety i poszerzenia podprogowe - też bardzo dobre rozwiązanie zamiast posadowienia okna na cegłach... Drzwi też zamontowaliśmy przy użyciu taśm. Jedyną rzeczą jaką musimy uwzględnić jest ocieplenie - taśmy nie mogą być za długo narażone na warunki atmosferyczne - nasze mogłybyć odkryte max pół roku.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 22:46:36
Dzięki za rade
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2017-12-04 00:18:51
My mamy druga wersje tzw. Cieplego montazu i popieram kolege z tym wpisem w 100%
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
Data dodania: 2017-12-04 00:31:30
Dzięki, wasze wpisy mi b. Pomogły więc już wiem że będę montował okna w warstwie konstrukcyjnej budynku. Pozdrawiam wszystkich)
odpowiedz
Odpowiedź do oxxxo1989

Mam biały dym:) Ademus Jothul! Kominek Jothul

Data dodania: 2017-12-01
wyślij wiadomość

Doradzono mi zrobić próbę szczelności komina i czy ciąg jest odpowiedni. Wezwałem kominiarza, przyszedł z wiatraczkiem i powiedział że nie ma róznicy temperatur i nic sprawdzić nie moze. Zainkasował dziadyga 50 zł za dojazd , zostawił kalendarz kominiarski i tyle go widziano:). I dobrze. Jednego cwaniaka mniej , juz ja mu opinie na osiedlu zrobiłem. Lecz wpadłem na inny pomysł. Kupiłem na OLX sie kominek. Używany, za 350 zł !!! mówie wam, przebieg mały :) "niemiec płakał jak sprzedawał" ważne że jest tymczasowy , budowlany i za śmieszną kasę. 350 zł to prawie tyle co ekspertyza kominiarska. Do tego dokupiłem rury - dałem kolejne 380 zł ale one zostaną już do montarzu właściwego kominka za jakiś czas więc zakup iwestycyjny:) Zmontowałem,rozpaliłem i ciepło się rozniosło po salonie. Klimat jest. Na styropianie usiadłem i jak sroka w gnat się gapiłem....a co....mój pierwszy kominek w moim pierszym domu. 

14Komentarze
Data dodania: 2017-12-01 19:11:59
Hehhehehe :) no i super :) gratuluję :) chociaż nie pochwalam :P po 5 latach posiadania kominka, widzę tylko jego wady i nic na świecie nie zmusiłoby mnie do posiadania go na nowo :P hehehehe ale cieszę się, że wy się cieszycie :) A zdjęcie takie śmieszne, że komin wyszedł jakby się bał kominka i się wykrzywił z boczek :P
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-01 23:15:04
A dlaczego? Kominek taki romantyczny....?
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-02 09:01:25
A i owszem :) romantyczny przez pierwszy miesiąc.... :P a potem to dodatkowy element do sprzątania (szyba bardzo często się brudzi, a jej mycie to nic miłego), a poza tym nawet okorowane drewno (DROGIE) brudzi, bo lecą z niego brudki, do tego wynoszenie popiołu (który się pyli itp), smród w mieszkaniu (nawet najlepsze drewno przy rozpalaniu śmierdzi), niebezpieczeństwo (pamiętaj koniecznie o czujniku czadu, który nas uratował ze 3 razy, bo wszystko niby było ok, ale zaczął wyć), dym w domu (nawet przy dobrym kominie zdarzają się cofki i na mieszkaniu masz siwo). A na koniec - po 5 latach, jak rozebraliśmy kominek, to się okazało, że sufit w około jest czarny (nie było tego widać, dopóki nie rozebraliśmy czopucha). Poza tym jeśli macie małe dzieci, to dodatkowe niebezpieczeństwo, że się poparzą. No i koszty - komina, kominka, obudowy, itp Także, jak dla mnie, same minusy jeśli chodzi o posiadanie kominka. A mieszkając już kilka lat w domku jednorodzinnym, powiem Ci tak.... o wiele fajniej jest iść i sobie na dworze rozpalić ognisko, kiełbaski, niż w domu się czadzić kominkiem ;) My nawet w zimę w największe śniegi palimy ogniska, wyciągamy fotele, przykrywamy się kocykiem :) i to jest romantyczne :) A jak nie lubisz siedzieć w zimnie, to zawsze można miejsce ogniskowe, zrobić tak żeby było je dobrze widać z salonu :) Moja znajoma, ma domek na wsi i tam ma kominek, ma on praktyczne zastosowanie, bo jak przyjeżdża zimą, w piątek wieczorem na wieś, to szybko rozpala kominek i domek się grzeje, a w między czasie rozpala centralne. I to ma sens. Natomiast tak w normalnych warunkach.... rozpalisz kominek, w chacie zrobi Ci się 30 st i będziesz gasił, bo za ciepło. NIE POLECAM!
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
anncor  
Data dodania: 2017-12-02 14:49:43
A ja się absolutnie z Tobą nie zgodzę. Palimy w kominku już drugi sezon i jesteśmy nadal z niego zadowoleni jak w momencie zakupu. 1) Szyba - brudzi się - wiadomo, przy mokrym drewnie częściej, ale mycie jej nie stanowi żadnego problemu. Kupujesz w castoramie spray do szyb kominkowych starwax (pisałam o nim na swoim blogu) psikasz na szybę chwilę odczekujesz, wycierasz gąbką i papierem na sucho i tyle. Osobiście bardziej wnerwia mnie mycie okien niż szyby w kominku 😊 2) wynoszenie popiołu - są do tego odkurzacze, albo po prostu można delikatnie szufelką i do kosza - dla mnie zero problemu. 3) smród w mieszkaniu - hmm...co rozpalamy z mężem w kominku mówimy, że fajny zapach palonego drewna, nigdy nie czuliśmy smrodu - serio. Ważne też czym się pali, my preferujemy grab. oraz regularne czyszczenie luftów. 4) Dym w domu - no to poważnie bym się zastanowiła czy firma montująca owy kominek nie spartoliła roboty. Przy zakupie wkładu i pierwszym rozpaleniu ma prawo się dymić ponieważ wszystko jest fabrycznie nowe i musi się wypalić. Dym w domu jest też spowodowany nieumiejętnym rozpalaniem, nie dokładamy co chwilę drewna, a chcąc to zrobić otwieramy drzwiczki na minimalną szerokość tak by ciśnienie się wyrównało, odczekujemy chwilę i dopiero potem możemy cokolwiek dołożyć. Nigdy nie mieliśmy tzw "cofki" jest to niebezpieczne i przy pierwszym takim zdarzeniu wzywałabym kominiarza by sprawdził czy wszystko jest w porządku z kominem. 5) czarny sufit, ściany - można to zminimalizować, odkurzając często lufty skąd wychodzi ogrzane powietrze. Najlepiej opisał to niejaki jegomość na stronie www.mirolesfoyers.pl . "Podczas palenia w kominku, w komorze grzewczej okapu zachodzi znane nauce zjawisko suchej destylacji kurzu. Czerpane pod wkład kominka powietrze z zewnątrz, jak również pobierane dolnymi kratkami z salonu, opływa korpus paleniska i nagrzewa się do temperatury ponad 150°C. Konwekcja gorącego powietrza porywa nagromadzony kurz i unosi go do komory okapu, gdzie w wysokiej temperaturze zaczyna się spalać. Wypychane górnymi kratkami ciepłe powietrze, zawiera cząsteczki takiego, przypalonego kurzu. Daje on smród spalenizny oraz osadza na suficie i ścianach tłuste okopcenia." Kończąc mój wywód kominek dla nas to super sprawa, klimat, ciepełko i przyjemne wieczory 😊
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-02 18:54:00
Wszystko to co opisujesz, jest mi doskonale znane :) i na początku też nic mi nie przeszkadzało. To była radość z pierwszego kominka, radość z mieszkania itp, itd :) ale po kilku sezonach to minęło bezpowrotnie ;) To, że się łatwo szybę myje, to ja wiem, co nie zmienia faktu, że trzeba to często robić i jest to uciążliwe. Jak popryskasz, to może Ci kapać na podłogę i mogą się zrobić plamy. Odkurzacz do popiołu - owszem miałam, sprawdza się, pod warunkiem, że bardzo często wybierasz popiół, bo jak Ci się zbierze za dużo, to już wysuwając szufladę, część popiołu ląduje na podłodze. A od delikatnie szufelką, już się dookoła kurzy. I kolejna robota domowa, o której trzeba pamiętać. Smród a fajny zapach ;) to też kwestia radości z kominka... przez pierwsze sezony ten zapach był dla mnie miły, kojarzył się z rozpalaniem, potem jak go czułam to już miałam ochotę wyjśc ;) i to nie chodzi o to, że cały czas Ci śmierdzi w mieszkaniu, ale ten zapach jest i nic nie poradzisz... pomijając fakt, że wszystkie ubrania/tekstylia, które są w pomieszczeniu z kominkiem, nabierają tego zapachu ;) I w uwierz mi, że inni to czują... Dym - jak rozpalisz dobrze kominek i dokładasz kolejne kawałki, to nawet jak masz najlepiej zrobiony kominek, to może Ci wlecieć do domu. A cofka jest spowodowana pogodą ;) czasem wiatr tak zawieje w komin, ze dym wraca w dół komina, zamiast lecieć w górę. My przez 5 lat mieliśmy cofkę ze 2 razy ale zdarzyła się. A co do sufitów.... tak, wiem odkurza się.... i ja też odkurzałam, ale nie jesteś w stanie tak dokładnie odkurzyć, żeby Ci się nic nie zrobiło i po dwóch latach może tego nie być widać... bo tak jak mówię u nas po 5 latach, nie widać było, dopóki nie rozebraliśmy czopucha, pod którym był prawdziwie biały sufit i to dopiero pokazało o ile tonów biel poszarzała od kominka. Wszystko to też zależy od intensywności palenia... bo jeśli palicie raz w tygodniu i zużywacie 5 kawałków drewna, to wiadomo, że tego wszystkiego będzie mniej. My paliliśmy codziennie.... więc serio, mam troche doświadczenia w tym temacie.... Ja nie odradzam, wiadomo, kto chce to sobie zrobi kominek.... każdy ma prawo przeprowadzić testy na sobie :) ja po prostu mówię, to czego nie powiedzą sprzedawcy, że palenie w kominku, to nie tylko romantyczna atmosfera, ale też mogący się pojawić brud, smród i dodatkowa robota..... A pomijając wszystko... żebyś nie wiem jak cudownie miała kominek zrobiony, jak mocno go czyściła i jak o niego dbała... czad może pojawić się zawsze... ja kilka razy przez niego uciekałam z domu (dobrze, że mamy w rodzinie komendanta straży pożarnej, który polecił nam bardzo dobrej klasy czujnik) i nie mam zamiaru więcej narażać życia swojego i swojej rodziny, dla romantyzmu... zresztą tak, jak mówiłam, mając podwórko, mam romantyzm kiedy chcę na podwórku :)
odpowiedz
Odpowiedź do anncor
ala5-2g
Data dodania: 2017-12-02 22:33:17
Moge poprosic o nazwe i model czujnika? Bez takiego "osprzetu" do nowego domu sie nie wprowadzam. Z gory dziekuje!
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
anncor  
Data dodania: 2017-12-03 02:49:25
Każdy musi wypróbować u siebie czy kominek będzie mu odpowiadał czy też nie. Może za parę lat też będę go miała dość, ale jak na razie cieszę się nim (póki mam czas) 😉
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-03 08:34:45
Dokładnie :) o tym mówiłam :) Każdy musi zdecydować sam... mi to nie podpasowało, ale może Wam podpasuje, albo ostatecznie, będziecie mieli zbędny mebel w domu :) a co do czujnika, niestety nie wiem :( zlikwidowaliśmy kominek 3 lata temu i czujnik też.
odpowiedz
Odpowiedź do anncor
Data dodania: 2017-12-01 20:18:34
Pierwszy kominek, w pierwszym swoim domu no i pierwsze ciepełko ☺ też miesiąc temu siedziałam na styropianie i gapilam się na trzaskajacy ogień. Coś niesamowitego ☺ także moje gratulacje☺ Ps. A ja nadal wzdycham do Waszych widoków za oknami ☺napatrzec się nie mogę.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-01 23:18:32
Dls mnie ten moment to symbol ) nigdy nie miałem kominka....tylko piec w starym mieszkaniu u mamy , taka czynszowa kamienica z 1905 r paliło się węglem. Wtedy to była konieczność teraz przyjemność. Te dwa ognie jakże różne dzieli czterdzieści lat a łączy żar bijący od otwartych drziczek
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
admin20  
Data dodania: 2017-12-02 20:27:54
Przeglądam Wasze blogi choć nie prowadzę własnego z braku czasu i chęci . I natrafiłam na dyskusję o kominku. I popieram naszpoliklet w 100% . Pamiętam tę radość pierwszy dom, kominek był rok 2000.Paliliśmy codziennie,mieliśmy rozprowadzenie na wszystkie pomieszczenia i dodatkowo grzejniki elektryczne. Z każdym następnym rokiem nielubiłam go coraz bardziej! W zeszłym roku sprzedaliśmy stary dom i budujemy teraz malutki domek na starość. Kominka oczywiście nie będzie. Mam dosyć brudu,kurzu, popiołu w salonie,noszenia drewna. Romantyzm chyba też już nie dla mnie . W razie czego nastawiam świeczek - czyściej ,l żej.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-02 23:17:11
Gorąca dyskusja i argumenty rzeczowe. Trudno z nimi polemizować bo słuszne są. Lecz mimo tylu wad będę miał kominek . Powód? Hmmm skoro dla uparciuchów jest logika nie bo nie dla mnieniech będzie tak bo tak))))
odpowiedz
Odpowiedź do admin20
Data dodania: 2017-12-03 17:49:06
I oto chodzi. My mamy. Palimy okazjonalnie. Dla nastroju. Nie chciałabym by w ten sposób grzać dom, ale z żadnego z powyższych argumentów przeciwko. Po prostu szkoda mi drzew i drewna. A tak palimy metr już drugi rok. Fakt, że ciepło jest średnie... Szybko ciepło i chłodno też. Ale żadnych cofek czy dymu w domu nie zauważyłam od dwóch lat. Zapach pojawia się tak rzadko że nie zauważam.. Ale fakt raz dwa na tydzień to u nas Maks.. A klimat bardzo lubię...
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-03 18:29:56
No to jak metr palicie drugi rok, to baaaardzo mało... my wypalaliśmy minimum 4-5 metrów w sezon.. ;) dlatego o tym też pisałam, nie każdemu mogą się zdarzać opisane przeze mnie rzeczy albo dopiero po wielu latach przy takim paleniu ;)
odpowiedz
Odpowiedź do apollo-dobredomy

Pani Zima przyszła i została

Data dodania: 2017-12-01
wyślij wiadomość

Ogłaszam wszem i wobec iż do Tomaszkowa przyszła zima. Pokryła mój dach i wszytko śniegiem. Oczywiście układanie dachówki zostało zawieszone. To tak jagby otworzyć a nie nalać, nałozyć a nie zjęść,wsadzić a nie wyjąć :) ot -stosunek przerywany na zasadach budowlanych:) Rynny zrobione,blacharka  zrobiona, kominy obrobione, okna dachowe czekaja na montaż,dachówki czekają na montaż a Pani Zima jaja sobie ze mnie robi! Nic to. Ja poczekam . Tylko hmmmm czasu mi szkoda bo już by się chciało usiąść na tarasie z kubkiem gorącego carajillo a tu nic. 

Trudny wybór ; okna!

Data dodania: 2017-11-30
wyślij wiadomość

Nieodłącznym problemem przy budowie domu jest wybór okien. Oferta jest przeogromna i możliwości dużo. Bo z jednej strony materiał( PCV ,Alu,drewno) do tego okucia,producent,profil,pakiet szybowy i na koniec kolor. Już tylko te pareametry powodują mętlik we łbie;( Na szczęście mając dwudziestoletnie doświadczenie w branży farb przemysłowych od razu wyeliminowałem okna.....drewniane. Za leniwy jestem by z pędzlem latać co trzy lata. Pozostał pcv lub alu. Wybór padł na Ms Okna Alu look) Tygodnie analiz,przemyśleń,porównań i wreszcie jest decyzja. Korzystając z zimowej promocji wkrótce podpisuję umowę. Do tego żaluzje sterowane radiowo)))))

8Komentarze
Data dodania: 2017-11-30 19:53:27
Gratulacje, okna to ważny etap budowy i dom od razu wygląda jak dom a nie jak budowa. A jaki kolor wybraliście?
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-30 20:21:37
Jak na fotce powyżej)
odpowiedz
Odpowiedź do mojeendo
ekodom  
Data dodania: 2017-11-30 20:20:56
Poco kupować coś czym nie jest . Istnieje rozwiązanie okien hybrydowych ( połączenie okna pcv oraz aluminium od zewnątrz). Okna hybrydowe mają wiele zalet i niczego nie udają .Więcej na : http://ekodom.mojabudowa.pl/?id=150755
odpowiedz
Data dodania: 2017-11-30 20:23:32
O qurcze... byłem na stronie. Czym to jest strugane? Siekierką??
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
Data dodania: 2017-12-01 09:05:37
okna
my też budujemy hk 13 i bierzemy takie same okna:) możemy porównać nasze oferty?:)pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-01 09:39:01
Hey, doskonly pomysł niestety ale dom ktory stawiam ma malo wspolnego z HK13 Architekt zmienil bardzo duzo,zwłaszcza rozmiary okien. Prześledźcie moj blok , na zdjęciach widać okna. Są znacznie większe niż w projekcie oryginalnym. Prede wszytkim zastanówcie sie czy nie dokonać zmian u was. Okna podłuzne i wąskie są ładne na rysunkach ale w rzeczywistości to "otwory strzelnicze" dające mało swiatła i niestey- są bardzo droGIE . Pomyśl czy np wąskich pięciu okien w kuchni,salonie,nie zastapić znacznie szerszymi. Koszt trzech okien wąskich jest dwu-trzykrotnie wyższy niż jednej dużej witryny. Dlaczego? Czy wąskie czy szerokie koszt okuć jest prawie taki sam - dodaj kosztyżaluzji zewnętrznych. Trzy wąskie okna to trzy żaluzje,trzy skrzynki,trzy silniki,trzy mechanizmy i cena razy trz niż jednego dużego z jednym mechanizmem,jednym silnikiem i ect ect ect. I oczywiście te tańsze,szerze okna dajaWIĘCEJ ŚWIATŁA!
odpowiedz
Odpowiedź do daisy-89
Data dodania: 2017-12-01 09:57:44
już za późno dom stoi:) okna i tak powiększyliśmy w salonie i w jadalni ale na wymiary 700x1900 i 900x 2400. Czy w swojej wycenie masz hsy? my bierzemy psk patio bo za hs niestety cena kosmos.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-01 11:49:36
Mam kilka HST i fakt.Cena kosmos. Np okno narozne 6700 na 2200 - 28.900 netto
odpowiedz
Odpowiedź do daisy-89
wichrowewzgorza
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 352306
Komentarzy: 2672
Obserwują: 270
On-line: 9
Wpisów: 465 Galeria zdjęć: 538
Projekt HOMEKONCEPT-13
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Koziorozce
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2020 październik
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 marzec
2017 luty
2016 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik