Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Okkna - decyzja zapadła!

Data dodania: 2017-12-08
wyślij wiadomość

Każdy z nas inwestorów nie jeden wieczór przemyślał nad oknami. Decyzja trudna, na długie lata i kosztowna- w  zasadzie decydująca o funkcjonalności domu. Wybraliśmy okna MS . Typ ALU-LOOK. Zaważyło wiele czynników, parametrów do podjęciadecyzji sporo lecz udało się . Nasza inwestycja to 27 okien w tym HST - cztery sztuki! Koszt- hmmm spory. Z montażem i żaluzjami ponad sto tysięcy lecz liczyliśmy się z tym. Na razie funkcję HST w sypialni pełnią  drzwi typu "zapchajdziura" wersja z poszerzonym profilem dolnym  i drutem antywłamaniowym :) . Formą nieznacznie odbiegają od finalnego efektu lecz funkcja ta sama....zamknij/otwórz - by wyjść na taras......

12Komentarze
Data dodania: 2017-12-08 11:53:15
HAHAHHAHA :)Gratuluje decyzji :) ale wiecie... skoro funkcja ta sama.... to może warto zaoszczędzić 100 tys :P i zostać przy obecnej wersji okien i drzwi :P byłoby mega nowocześnie :P i jeszcze na roletach zaoszczędzicie :P
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-08 13:19:35
na to nie licz:) nie chodzi o design bo dla mnie mogło by byc , raczej Uw mi nie pasuje :)
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-08 21:45:04
To oklej wełną albo styro i się zwiększy Uw ;) Jedno jest pewne- będzie pięknie :) Też ciekawa jestem ceny całości inwestycji. My zmieścimy się w 400tys z wykończeniem i częścią mebli... ale bez ogrodu i gospodarczym... a tak mi się wydaje, że u Was to się nie zamknie w sześciocyfrowej kwocie :)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-08 12:38:53
Gratuluję wyboru! Tak z ciekawości zapytam, na ile mniej więcej wyceniacie całą inwestycję? My na początku zakładaliśmy 350 tyś, teraz wiadomo że raczej w 500 się nie zmieścimy a mamy malutki domek w porównaniu z Waszym.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-08 13:22:25
nie mam kosztorysu ale sadze ze w przyszlym roku kolejne trzy sloiki diamentow trzeba bedzie z ogrodka wykopac...:)
odpowiedz
Odpowiedź do roleksik
Data dodania: 2017-12-08 20:51:32
Myślę, że właśnie odpadło Ci przekopywanie ogródka :) bo zadba o to bardzo duża liczba osób :)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-08 22:47:14
Zapraszam) szpadle trzymam w piwnicy pod schodami )
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
iwona25
Data dodania: 2017-12-08 13:36:55
Jak na tyle okien w tym 4 HST i rolety - to dobra cena...rozumiem, że w pakiecie jest Pani do mycia tych pięknych okien z takimi widokami:D gratulacje:)
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-08 13:53:40
Nie:) Pani do mycia nie ma:( podobno przepisy imigracyjne zabraniają. Za to w pakiecie mogę otrzymać tabliczkę informacyjną dla gołębi: "sranie w obrębie okien ,zwłaszcza HST surowo wzronione!" :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2017-12-08 14:13:39
Uśmiałam się do łez :D hahahaha.... Na mojej witrynie w jadalni śmierć poniosły na miejscu już chyba z 3 ptaki ;/ a o sraj..... u nas bardziej wróblach już nie wspomną grrr... no ale moje 12 okien w tym 2 HST to nic przy Waszych 27 ... WOW!
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-12 08:40:35
Oooooo džizas, kto to będzie mył??????? 😨 jestem w szoku. Firmę sprzątającą, to chyba w drodze przetargu będziesz wybierał? Co do cen - ja obstawiam, że Wasz dom przy moim skromnym domku za blisko 550tysi będzie miał wartość co najmniej 1,5mln
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-12 16:51:01
Stan surowy zamknięty tak:(
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina

Rozszalowali mi podciągi!:)

Data dodania: 2017-12-06
wyślij wiadomość

Nareszcie wszystkie podciągi rozszalowane. Czekałem na to z niecierpliwością albowiem obawiałem się czy belka podciągu nie zasłoni mi widnokręgu za jeziorem. Na szczęście nie, stojąc na patio wszytko wg ustaleń. Pozostał jedynie bałagan ale z tym już sobie poradzimy. Ważne że wróbelki mają gdzie ćwierkać:) 

Pierwsze nasadzenia

Data dodania: 2017-12-06
wyślij wiadomość

Zima a raczej dżdżysta jesień skutecznie zmuszado wytchnienia i zaprzestania prac zewnętrznych. Pozostało połozenie paru dachówek i montaż okien dachowych lecz te prace będziemy wykonywać z doskoku, jak pogoda pozwoli więc ile to będzie trwało- nie mam zielonego pojęcia. By zamknąć rok inwestycyjny czymś pozytywnym wkopalismy pierwsze krzaczory na działce. Zamiast stać w doniczkach niech się przyzwyczajają do nowego domku. Oczywiście wkopane są "tymczasowo" i na wiosne ustalimy dokładnie gdzie,co i jak. Na razie na tle brunatno żółto brązowego gruntu wydająsię być oazą zieleni. OBy wielbłądy mi się nie zalęgły :))

Kolory okien - nowe dylematy

Data dodania: 2017-12-04
wyślij wiadomość

W zasadzie wszytko jasne. Okna MS "Alu look" zewnętrznie i wewnętrznie grafit grau. Profile barwione w masie na ciemnoszary. Jedynie zastanawiamy się nad jednym oknem a w zasadzie witryną  240 na 405 cm umieszczoną za schodami. Schody będą tzw dywanowe w kolorze teak lub nogal ( orzech) i z uwagi na to iż tłem do schodów będzie witryna sądzimy że ramyw tym przypadku powinny być w kolorze schodów. Może ktoś z was ma taki"dylemat" . Dodam tylko iż przez witrynę ma być widok na jezioro i niechcę "zapaćkać" tego róznymi kolorami lub czymć co by przyciągało uwagę na pierwszy plan a nie na drugi. 

6Komentarze
Data dodania: 2017-12-04 10:43:22
Moim zdaniem jedno okno w innym kolorze nie jest dobrym pomysłem, i właśnie jego odmienny kolor może bardziej rzucać sie w oczy niż piękny widok za oknem. Ale to kwestia gustu i pomysłu na wnętrze.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 11:10:04
Też się nad tymzastanawialiśmy. Lecz układ okien jest taki iż rzeczone okno :) jest tak usytuowane iż nie widać innych . Tak więc stojąc w dowolnym miejscu domu albo się je widzi a innych nie - albo inne a jego nie:)
odpowiedz
Odpowiedź do erykaemilia
Data dodania: 2017-12-04 12:00:57
Jeśli nie ma sąsiadujących okien, to zdecydowanie zrobiłabym je w kolorze schodów. Grafitowa rama sprawi, że cała uwaga będzie skupiona na niej.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 20:18:38
a moim zdaniem to zalezy.... jeśli to będzie witryna fix z małą ramą, mało dzielona, to zrobiłabym w kolorze reszty okien, jeśli jakieś kombinowane, otwierane okno, to można pomyśleć o innym kolorze.... aczkolwiek, nie wydaje mi się, żeby antracyt przyćmił schody.... :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 21:02:43
Będzie faktycznie fix z cienką ramą ;))
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-12-05 12:02:48
miejsce na roletę
Witaj "wichrowe" szkoda że mnie nie posłuchałeś jak pisałem do Ciebie, że nie widzę na zdjęciach Twojego HK13 w nadprożach miejsca na roletę - zbagatelizowałeś temat. Ja w swoim HK13 długo myślałem i omawiałem z konkretnym fachowcem jakie rolety? Mimo tego że mieszkam w domu który remontowałem 20lat temu i mam rolety posadowione na ramie okna przyznam że to słabe rozwiązanie. Dala tego wiem że porządna roleta ma swoje miejsce w podciągu i tylko prowadnice tej rolety spoczywają na ramie okna. P.S. Jak chcesz to daj swojego maila na priv to prześlę Ci parę fotek.
odpowiedz

Rolety nadstawne. Co o nich myślicie?????

Data dodania: 2017-12-03
wyślij wiadomość

Niestety, życie inwestora łatwe nie jest. Jak już cześniej wspomniałem nasz dom powstał na desce architekta praktycznie pod nasze zamówienie. Kanwą projektu był HK13 lecz wersja ostateczna mało go przypomina. Zmian jest tak dużo że od zera musiałem stworzyć projekty wszystkich instalaji,konstrukcji itp itd. Zmianie uległy również okna, rozmiar,ilość, ułożenie i co się z oknami wiąże rolety. Architekta przewidziała nadstawne więc wszystkie otwory okienne powiększone są o wysokość skrzynki na rolety. Teraz wertując odchłań internetu spotkałem się z mieszanymi opiniami o tym rozwiązaniu. Że niby mostek termiczny, że niby sztywność górnej ościerznicy okna niewystarczająca.... kochani. Pomocy. Jakie są wasze doświadczenia... na moim etapie budowy jeszcze wszystko jest możliwe.....

11Komentarze
Data dodania: 2017-12-04 06:56:54
Rolet nie montuj bezpośrednio na nadprozu, które faktycznie z braku warstwy ocieplenia spowoduje powstanie mostka termicznego ale na poszerzonym profilu okiennym, który sam z siebie jest odpowiednim izolatorem. Stracisz troszkę z przeswitu okna ale będzie cieplej (masz zaprojektowane większe otwory w tym celu więc to nie problem :) )
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 07:50:08
Hmmm masz link do jakiegoś przekroju? Wiem że firma specjalistyczna to zrobi ale chcę wiedzieć
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2017-12-04 08:28:03
Producent waszych okien na pewno ma takie rozwiazanie. Robi sie po prostu poszerzenie profilu na etapie produkcji okna - dokłada się około 16 cm na szerokości (akurat na skrzynke rolety). Profil sam w sobie ma 6~8 komór więc problem mostka znika. Jedyny minus to mniejsze okno. Chyba że już się to przewidzialo robiąc większe otwory okienne:)
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-04 09:48:58
tak,mam przewidziane większe otwory okienne....
odpowiedz
Odpowiedź do aniaikarol
Data dodania: 2017-12-04 07:54:40
hej, też mieliśmy taki dylemat, na szczęście trafiłem na gościa, który w domu miał tak zamontowane oraz na kolesia od okien, który wytłumaczył mi czemu tak nie robić. Jego argumenty były takie: roleta wstawiona nad oknem powoduje, że w domu widzisz część tylną skrzynki (jakoś trzeba się do niej dostać)- brzydko , praktycznie nie masz izolacji termicznej ponieważ po rozwinięciu rolety skrzynka jest pusta i jest tam zimno jak na dworze np. -10, a materiał izolacyjny w środku skrzynki jest niewystarczający, a to że na skrzynce z przodu masz 20cm styro niż nie daje. To samo potwierdził koleszka nr 1 mówi, że leci zimno, a jak mocno wieje to ma wrażenie, że mu się firanka rusza (pewnie przesada ale użytkuje...). Więc suma summarum cofnęliśmy nadproża o 5CM do tyłu dają pod skrzynkę 5cm sytroduru.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 09:52:57
dzięki za wpis, własnie w tym problem że tu koleżka,tam koleżka,tu opinia, tam opinia a szczegółowych analiz brak. Czyżby nikt tego nie badał w komorach klimatycznych? Nie ma badań termowizyjnych? Oczywiście należy sie wsłuchiwać w "głos narodu" :) ale ruszająca się firanka hmmm trudno to zakwalifikować do "dogłębnych analiz techniki cieplnej i termostatyki:)) Jeszcze raz dzięki za wpis....
odpowiedz
Odpowiedź do zabki2015
Data dodania: 2017-12-04 10:34:16
:))) to prawda było to raczej zabawne z tą ruszająca się firmanką ale skoro użytkownik twierdzi, że drugi raz by tego nie zrobił to coś w tym jest :)) Osobiści uważam, że najlepsze rozwiązanie to montaż okien i rolet w warstwie ocieplenia po za murem ale drogie i nie zawsze się da. Np. spróbuj u nas zamontować po za murem 5 metrowego HSa chyba nie realne :) Dobrym rozwiązaniem, skoro masz już wyżej nadproża, jest to co pisze Ania i Karol poszerzenie z profilu nad oknem do którego przykręcasz roletę - minus znów od strony pomieszczenia musisz czymś to zabudować bo tynk raczej się nie przyklei, a 16-20cm pasek z tworzywa nad oknem wygląda słabo (u nas 4 skrzynki po 20cm) :) Co do termiki i analiz trudno powiedzieć co jest bardziej efektywne: poszerzenie nad oknem z profilu okna czy cofnięte nadproże o 5cm styrodutu. Jak załatwisz kamerę termowizyjną to zapraszam do nas ocenisz temperaturę wewnątrz na nadprożach :))))))
odpowiedz
Odpowiedź do wichrowewzgorza
Data dodania: 2017-12-04 08:44:03
U mas nadproża nie są cofnięte tak zaprojektował nam projektant żeby nie było mostków, okna są wysunięte na 4 cm na konsolach a pod roletami będzie/jest bo noe wiem czy już jest przyklejony 3 cm pianki PUR i na to dopiero rolety.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-04 09:55:30
jak wcześniej pisałem zrezygnowałem z ciepłego montażu. Więc moim zdaniem będzie jeszcze więcej miejsca na ocieplenie. Szkoda że tak ciężko znaleść jakieś rozsądne opracowania z komór klimatycznych....
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2017-12-04 20:27:21
Macie takie piękne widoki, taki piękny dom, takie wielkie super przeszklenia i zamkniesz to roletami? :( Ja zrezygnowałam z rolet i Wam też bym proponowała :) szkoda takich pięknych okien i widoków :) niedaleko mnie jest taki dom, gdzie zamontowali rolety i na początku, to jeździli nimi, góra, dół, góra, dół... a teraz.... już im się nie chce ;) i dom jak więzienie, praktycznie cały czas zasłonięte.... kiedyś z nimi gadałam, to mi powiedzieli, że w lato mają zasunięte bo chłodniej i nie świeci tak słońce, a w zimę bo cieplej... wieczorami, żeby nie było widać co w środku... i w sumie okna im nie potrzebne, bo mają cały czas zakryte roletami....
odpowiedz
Data dodania: 2023-05-24 22:55:20
Niby stary komentarz... ale nie dla kogoś kto stoi nad takim samym dylematem. I co w końcu zrobiliście? Jaką opcję wybraliście i jak się sprawdza? Zapewne opisaliście to w innym wpisie, ale pierwszy raz jestem na "mojabudowa" i nawet nie wiem jak poszukać. Ja sam mam zaprojektowane rolety podtynkowe, ale właśnie się doszkalam i zastanawiam się nad zmianą na nadstawne.
odpowiedz
wichrowewzgorza
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 352306
Komentarzy: 2672
Obserwują: 270
On-line: 9
Wpisów: 465 Galeria zdjęć: 538
Projekt HOMEKONCEPT-13
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Koziorozce
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2020 październik
2020 lipiec
2020 czerwiec
2020 maj
2020 kwiecień
2020 marzec
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 marzec
2017 luty
2016 maj